10/18/2019

POMYSŁY NA ANGAŻUJĄCY READING



Ciekawy i angażujący reading zwłaszcza, gdy angielski wypada na siódmej lekcji, po matematyce, historii lub fizyce. Jak tego dokonać? Nie obędzie się bez odrobiny przygotowania, a jeśli gdzieś po drodze trafi się „okienko”, to tym lepiej.


1. KODY QR

Mój pierwszy pomysł na reading to tekst, który tniemy na krótsze fragmenty i wkładamy do kopert. Na koperty naklejamy kod QR ze wskazówką (po angielsku) gdzie znajduje się kolejna koperta z fragmentem. Koperty chowam w różnych miejscach na terenie szkoły (plus ostatnich lekcji – nie ma już praktycznie nikogo i nie przeszkadzamy w prowadzeniu zajęć). Uczniów dzielimy na zespoły, podajemy pierwszą wskazówkę i zabawa start. Celem jest odnalezienie ukrytych kopert i połączenie znalezionych fragmentów w spójny tekst. Można też schować zdania wycięte z tekstu, które potem uczniowie dopasują.

2. KODY QR DO ZAMALOWANIA

Zamaluj sobie kod i zadania wielokrotnego wyboru. Korzystając z tej aplikacji (instrukcja w pomysłodajni Superbelfrów)drukujemy dla każdego ucznia kod do zamalowania oraz tekst, w którym zaklejamy wybrane słowa (są taśmy z gotowymi zdrapkami do naklejania, już myślę o zakupie) lub do którego układamy pytania. W obu przypadkach pod tekstem podajemy 3 (optymalnie) odpowiedzi – poprawną i 2 błędne. Przy każdej jest podana cyferka do zamalowania w kodzie, właściwa i 2 niewłaściwe. Poprawnie wykonane zadanie umożliwi uczniom odczytanie wiadomości ukrytej w kodzie. Może to być pozytywny komentarz nauczyciela, obrazek, filmik… Cokolwiek to będzie, ciekawość sprawi, że będzie im zależało na wykonaniu zadania dobrze.


3. POCZĄTEK PRZYGODY Z CZYTANIEM

Coś dla młodszych czytelników. Mając w domu miłośniczkę pewnych jogurtów z wapniem, weszłam w posiadanie sporej ilości patyczków. Dokupiłam samoprzylepne oczka i powstały takie oto „szukacze” do wyboru, do koloru. Pomogą wyszukać np. ukryte w tekście słowa określające uczucia, odpowiedzi na pytania, które uczniowie mogą losować, aby było ciekawiej itp. Cokolwiek by to nie było z „szukaczem” czytać jest przyjemniej, a że początki czytania ze zrozumieniem nie zawsze są łatwe, stąd tak ważne jest budowanie pozytywnego nastawienia do tej umiejętności.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 ENGLISH CLASS , Blogger