2/28/2020

Spot it - kompaktowa gra na wiele okazji


Tę grę zawsze warto mieć przy sobie szczególnie, że zajmuje niewiele miejsca, ma proste zasady i rozkręci zajęcia nie tylko w młodszej grupie językowej.
Mój zestaw składa się z 57 krążków o średnicy 9 cm zawierających obrazki z 9 kategorii: numbers, colours, animals, pets, house, toys, clothes, food, school (łącznie 57 słówek). Lista słówek opiera się na podręczniku dla kl.I. 



W grę można grać w klasyczny sposób, czyli wszystkie karty rozdajemy graczom, a jedną z kart kładziemy na środku stołu. Na dany sygnał gracze odwracają pierwszą kartę z góry, i szukają wspólnego obrazka z kartą, która leży na stole. Obrazek nazywają głośno i szybko kładą swoją kartę na stole, przykrywając starą kartę. Teraz każdy z graczy musi znaleźć wspólny obrazek z nową kartą. Wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się wszystkich swoich kart. 

Zestaw można podzielić i w mniejszych grupach rozegrać jedną z mini gier opisanych w oryginalnej grze, czyli: 
  • Piekielna wieża, 
  • Studnia, 
  • Parzy!
  • Złap je wszystkie!
  • Zatruty podarunek.
Karty są na tyle uniwersalne, że można je wykorzystać np. do gry:



  • "I spy" i powtórki alfabetu (I spy something starting with...A.), kolorów (I spy something … red.);
  • "I have ...who has?" (np. I have a dog, who has an egg?), gdzie karty rozdajemy pomiędzy graczy, a wygrywa ten, kto pozbędzie się wszystkich kart;
  • "Four in a row", gdzie karty również rozdajemy pomiędzy graczy, a celem jest zebranie 4 kart z tym samym symbolem. Uczniowie ćwiczą strukturę "Have you got …" Gracz, który rozpoczyna grę zadaje takie pytanie innemu graczowi (np. Have you got number eight?). Jeśli posiada kartę z takim symbolem - oddaje ją mówiąc:   "Yes. Here you are" i gra toczy się dalej. Jeśli nie ma takiego symbolu odpowiada: "No, sorry" i przejmuje kolejkę.
  • Ze starszymi uczniami możemy wykorzystać karty do tworzenia wypowiedzi czy ćwiczenia struktur gramatycznych. Karty kładziemy obrazkami do dołu. Zadaniem ucznia jest ułożenie dowolnego zdania z co najmniej dwoma słowami z wylosowanej karty lub zdania w konkretnym czasie np. Present Continuous lub Past Simple (I saw seven hippos. The dog is wearing a green t-shirt.). Im śmieszniej, tym lepiej☺
         
Jeśli korzystacie z moich materiałów, bądźcie tak mili i pozostawcie po sobie ślad w postaci komentarza pod tym postem lub na fanpage'u. Tworzenie pomocy i dzielenie się nimi to dla mnie przyjemność, staram się, aby były estetyczne i kolorowe. Jest to czasochłonne zajęcie, więc każdy znak, że doceniacie moją pracę (komentarz, polubienie strony, udostępnienie) to dla mnie cenna informacja, że robię coś pożytecznego i warto to robić dalej.

https://www.dropbox.com/transfer/AAAAAH-ZROzPcqYfA8LhWwd1_hPBU-taUhoGgoaTOowaA5A7TBlceKo















6 komentarzy:

  1. Super gra! Na pewno zajęło Ci to mnóstwo czasu. Dzięki, że dzielisz się tym za free <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ukrywam - to pracochłonne zajęcie. Ale cieszę się, że gra się udała i na chwilę obecną skorzystało z niej przeszło 200 nauczycieli :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to od jutra jeszcze i ja zacznę ją stosować! Genialny blog, niesamowite gry, cudowne pomysly. Też nie wiem, jak to się stało, że wcześniej go nie znałam!

      Usuń
  3. Wow, dlaczego tak późni znalazłam Pani blog? rewelacyjne materiały!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 ENGLISH CLASS , Blogger